Jumaat, 6 Mei 2011

Zana Mentunang


Zana ni bespren aku dari sekolah rendah sampai ke sekolah menengah sekelas dan sampai lah sekarang.. Cume bila dah keje ni kurang sikit lah kontek mengonteknye.. bizi la konon..(ceh!) hahahaa



Ni lah Zana nyer... Tu tengok katil tu, dulu selalu je tidur dekat situ.. Dengan si Dayah.. Dulu bertiga ni rajinnnnn sangat pergi manjat pokok manggis! Aku memang muka tak malu, selalu je melekat dekat rumah Zana ngan Dayah..




Eh cakap pasal Dayah, aku pernah buat entry pasal Dayah kawen dulu dekat sini.. Tak habes lagik entry tu, tapi memang tak kan habes kot sebab gambo banyak giler.. SI Dayah dah peknen pon wei, giler suburrr budak nie..




Beso giler perut die macam dah nak meletop dah... Padahal baru 6 bulan wei.. Tak caye aku die ni peknen sorang je, kurang2 mestia de dua anak kat dalam tu.. Kalau ade dua aku nak satu eyh! hehehe

Haaa...pagi sebelom pergi rumah Zana ni patutnya aku ke Mersing, si Mira tunang. Mira Lazira tu lah.. Rumet aku kat poli. Tapi tetiba abang aku ajak poe umah sedara.. Die kata kalau ko tak poe nanti ko kawen sedara takmo datang.. Takut den.. Den ikot yo lah..


Tup2 sedara hekan die! Nak pergi kedai ikan rupenyer..Hampeh.. Pergi Sampai ke Saujana pulak tu, pergi tak sampai sejam wei, tapi balik nyer 3 jam! dapat ko.. Jem tak hengat! Melekat! Nasib baik kete aku auto kan tapi hangen jugak lah sebab abang aku bantai tidooo.. Rase nak parking tepi je tido sekali..huh!


Pukul 2 petang Zana dah kol dah tanyer aku dekat mana, awat tak sampai lagik. Rombongan lelaki dah nak mai dah.. Cian Zana, dan Ayu jugak. Lepas Zana Call Ayu lak call kata bila nak poe nyer nie..? Tapi sebab aku masih dalam jemm maka lewat lah pergi nyer.





Petang tu setelah jemm 3 jam dalam kul 3 lebih aku dah sampai kampung terchenta, angkut lah sekali Ayu. Sampai rumah Dayah mai lak ngn encik Asben beliau. pe lagik, hangkut Dayah sekalilah g umah Zana..hehehe


Sampai-sampai dah setel dah pon Majlisnya.. Tapi dapat lah bergambo-gambo nie. Pastu pergi lah merasmikan kereta baru Ayu.. wuuuu... Keinginan nak menaik si Vivavoom die akhirnya tercapai.. Poe Teluk Sengat, ingat nak lepak dekat jeti tapi takdo parking lak..sedehhh




Tapi kan, ko tengok lah Ayu tu, pueh aku suruh die drive tegak-tegak.. Nak jugak Membongkok sebegitu rupa.. Sebab die degil, maka aku publishkan gambo die nie..hahaha


Dah itu je kegiatan aku dihari 1 Mei.. hehehe


Akhir sekali, hamek gambo posing maut kami berempat.. Yang baring tu yang paling overrrr tauu.. hahahaha







3 ulasan:

YouSOF berkata...

Waah... Tahniah Zana!! Zudi yang ada hati kat beliau datang kah?




1 mei aku kat sepital sampai ke petang, bapak aku kena tahan wad... ;|



Tumpang gembira kan korang..



Anda bila lagi? ;D

Cik TTK berkata...

zana buat keluarga dan kwn2 terdekat je...kecil2lan kata beliau..tapi meriah jugak lah..

saya tumpang gembira lah..itu harusss...s

saya lambat lagik..hehehe

Cik TTK berkata...

ha, ayah ko sakit ape wei?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...