Isnin, 9 Mei 2011

Monday Moody...

Selamat pagi kengkawan... Weeee Isnin datang lagi... Orang selalu cakap Monday Moody kan..? Harus pernah dengar kan?kan?kan? Dah tak suka sangat hari senin, cuti je lah setiap kali isnin... Habis cuti amek MC cakap " Saye alergik dengan hari senin doktor!" hehehe..



Eh kalau korang buat jangan cakap aku ajar, nanti ade jugak yang cop aku bagi ajaran sesat pulakkan.. Tak pasal-pasal aku jadik Mak Pin.. Tak mo lah! Tak glemer lah..!

Sebenarnya kite ni tak kira lah hari ape pon kalau dah nama hari pertama kerja lepas bercuti memang malasssss je rase nak pergi kerje tu kan.. Tapi bila cuti tapi duduk rumah boring pulak.. Nak kerja malas, dah cuti boring pulak.. Nak jadik ape lah budak Yan nie..


Di pepagi yang sangat blues ni aku terrrr-observed dua mende.. Kejadian yang jadik depan mata nie..hehehe

Masa dekat parking jumpe dengan seseorang yang mukanya masammmmm je.. Tak tahulah kalau ade masalah keluarga atau bermasalah tak cukup tido sebab cuaca yang panas ni ke hape tapi kan pada aku lah.. Ini pandangan aku je lah yek..


Pagi-pagi lagi dah bermasam muka kalau berniaga ni boleh tutup pintu rezeki tau... Sebab boleh buat orang lain yang memandang takut nak dekat. Tapi tu kalau berniaga lah, dah kalau kerja opis macam aku nie? Mestilah "aura" masam tu bagi kesan dekat orang lain yang memandang.. Standard lah, mende nie memang berjangkit-jangkit macam menguap.. Kalau A menguap B yang memandang akan menguap lepas tu.. Cayo lah cakap den, kalau tak cayo cuba buek..hehe

Pernah dengar lagu "Kacak dalam, kacak luar, Kacak dengar sini.. kalau saya senyum awak mesti senyum skali.. Kalau kita senyum, semua orang berjangkit.. Jika semua orang senyum, dunia tiada penyakit....lalalala~~~"


Macam mana senyum mempengaruhi kita kan.. Hebatnya kuasa senyuman..( Eh! dah macam kuliah subuh pulak kan..).. Papepon, PENGAJARAN PERTAMA jangan lah bermasam muka di pagi hari.. Mood nak kerja boleh lari tau..

Lepas tu dalam lift ade seorang mamat ni bercerita perihal orang yang membuatkan mood die "merudum" disebabkan seseorang yang terlalu patuh pada trafic lite.. Eh memang betullah orang tu ikut trafic lite tu kan.. Tapi yang tak betullnya ada signboard, " Belok Kiri jika tiada kenderaan".. Oleh kerana keoatuhan die pada traffic lite ni dah mengundang jemm yang panjang mengalahkan atuk-atuk yang bawak kereta 40km/j dekat lebuhraya..


Punya lah hangin mamat ni duk bercerita dengan kawan die pum pam pum pam dalam lift tu macam kawan die duduk sebatu dari die.. Dengan gaya bercerita yang berseloroh sungguh tu die dah melepaskan cas2 negatif pada orang-orang lain yang satu lift dengan die nie..


Lepas je die keluar,semua duk pandang siling sambil mikir, "aku pernah buat macam tu ke tak ek?"... Ter-tak-sengaja aku mengeluh, "huh!".. Tetibe, eh! orang sebelah pon mengeluh jugak lah..hurm...hebat betul cas amarah mamat nie.. heh :)


Bukan nak kata aku nie pemandu berhemah yang tak akan marah pada orang-orang yang tak alert signboard macam nie, tapi walau marah macam manapon aku tak bawak perihal memandu tu ke dunia sebenar.. Ececeh... Kalau nak marah, marah time tu je.. Jangan duk simpan-simpan nanti jadik dendam.. hehe


Sekian, adiosaaa..


2 ulasan:

Asyraf berkata...

ye moody monday..
semua org tak suka hari isnin...

Cik TTK berkata...

betul3..hehehe :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...