Jumaat, 3 Jun 2011

Masuk je kereta terus lock k!

Nampak kereta yang cantik jelita nie? Ini bukan kereta aku.. Kebanyakan dari kita mesti ade kereta, paling koman pon mesti pernah naik kereta kan..?

Perkara pertama yang korang buat bila dah naik kereta ape die? Mesti bukan lock kereta kan..? Nak naik memang kena unlock, tapi bila dah naik bukan lock kereta yang korang buat.. Kan?kan?kan?

Ni nak menasihatkan korang yang selalu naik kereta tengok lipstik ok tak, rambut cantik ke tak, bedak ade lagi tak, tudung masih gojes ke tak kan.. SO PLEASE LOCK UR CAR SEBAIK SAJA KORANG DAN PENUMPANG SELAMAT NAIK KERETA. Jangan sampai penumpag tak dikehendaki naik sama sudah..

Bende ni baru terjadi pada orang yang dekat dengan aku. Die baru je masuk kereta, start enjin tetibe ade lelaki masuk dari pintu kanan keluar belah kiri.. Sepintas lalu tu je die dah amek handbag si kenalan aku nie..

Itu depan rumah kalau dekat tempat lain? Contohnya mall, selalu kita akan kejarkan parking yang dekat dengan lift atau pintu masuk betul tak? Ada tak kita fikir yang tempat tu terang ke tak or secure or not?

Cara nya, bila jalan nak ke parking lepas tu parking tu pulak dekat tempat gelap.. Minta tolong guard temankan korang ke kereta.. Kalau korang jalan sorang-sorang lah kan. Kalau berdua, bertiga tapi nak teman jugak mahu kena pukul dengan guard tu..hehehe

Bende-bende macam ni boleh terjadik dalam masa 2 ke 4 saat je.. So, kena selalu berhati-hati sebab kita tak tahu bila die akan jadik. Pastikan sebelum sampai kereta dah keluarkan kunci, dah masuk terus lock balik.

Its for ur safety.. Please beware... Ni semua aku dapat masa perhimpunan aritu...hehehe...Saje nak kongsi dengan korang.. Sharing is caring kan.

2 ulasan:

Unknown berkata...

elah aku lom naek kau dah lock..macam mana tu gerammmm

Cik TTK berkata...

ko lambat sangat..tak safety lah..hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...