Khamis, 10 April 2014

perkara baru dalam hidup..

Assalamualaikum...


Sekarang ni dekat mana-mana je tengah musim bunga nie.. Ni gambar dekat-dekat dengan opis.. depan church, sebelah menara landmark.  banyak tempat yang ade pokok ni dekat kanan kiri jalan tapi nak amek gambo susah la..macam jakun nau je gayenye nanti..so ni snap dari dalam kete yg tengah bergerak lagi ko..hebat tak iols..hik3

bunga ni yg aku jumpa ada warna putih, pink, purple n kuning... lawaaa.. sebab pokok besoooo n bunga lagi banyak dari daun.. pemandangan yang susah nak tengok..

selain dari pemandangan bunga yang luar biasa ni ade lagi perkara yang tak pernah aku buat dalam hidup sepanjang hampir 26 tahun nie..  aku bela kucing!  hehehehe


hye anty masitah...ensem tak kiteeee...hihihi

taddaaaaaa...!!! Kucing ni telah selamat di bela oleh aku pada 2 April 2014.. Aku bagi die nama MIKO.. bila suami aku tanya, nak bagi nama ape aku terus jawap Miko.. hehehhee... dulu masa aku kecik-kecik akak ipar aku ada bela 2 ekor kucing.  satu putih satu oren kuning2 gitu.. nama Moteh n Moneng.. tu aku bagi anak bulu aku ni nama Miko sebab kaler die tu macam coklat2 koko kan.. nak letak moko macam tak sedap, so dapatlah Miko..hihihi


tetiba tak tau nak tulis ape... huuuuu  mak mentua ku call tadi, kata nak datang uma.. terus jammed otak..hahahaa..masak spagethi je la..senang sikit..

k la, bye semua.. assalamualaikum..

7 ulasan:

한나 사카시 berkata...

kehadapan miko anak mazian dan yuzairi abdul kadir (rasanya betul la ni nama dia sebab masa mama miko dok bercinta dulu dia asik sebut nama penuh papa miko waktu bergayut je, sedikit sebanyak membantu autie menghapal)

hye miko. name miko ni macam copy paste nama ex anak auntie je. tapi takpelah autie tak nak mintak royalti pon sebab nama tu autie tak paternkan.

kalau mama lambat bagi makan, miko beraklah merata-rata..kalau mama bagi susu basi sampai miko sembelit, miko gegetlah kaki mama miko. kalau mama miko bagi makanan tak sedap.. miko muntah-muntahkan tau..

auntie nak cakap lagi, miko requestlah makanan blackwood kitten. sedap miko oiiii rm45 JE untuk 1.4kg.. biasanya auntie beli 6kg terus baru RM120.. tahan setahun kalau miko makan sorang.

suruh mama miko beli pasir berak yang wangi tahap asbestos lepas tu sebab makanan sedap memang akan menghasilkan bahan kumbahan yang setaraf. oleh yang demikian, mandilah 2 minggu sekali. bagitahu mama miko jangan mandi selalu nanti demam juga jangan mandi pada waktu tengahari yang panas.. malam yang sejuk. seeloknya pada waktu pagi yang damai. kalau ujan silalah lari dan tidur.

pesanan auntie lagi, suruh mama bawa g vaksin ikut masa. g je klinik kerajaan baru RM15. tak vaksin pon tak pe sebenarnya sebab miko tak bergaul dengan meow2 lain. asalkan diberi ubat cacing dengan ubat kutu pon okeh!!!...

bagitahu mama.. sediakan air masak untuk miko. tak mainlah bagi air mentah kang cirit takut serius boleh kena ward ooii..

dan jangan lupa juga sediakan kewangan sedikit untuk waktu tak diduga kerana membela kucing umpama membela anak. makan susu kesihatan harus diutamakan. jangan pentingkan aksesori semata kerana tak perlu bagi seekor kucing yang sudah cukup hensem.

jangan lupa juga sikat rambut miko yang macam rapunzel tu hari-hari..

sekianlah dulu pesanan dan amanat dari auntie.. semoga mama miko dapat menjaga miko sebaiknya..

curahi kucing-kucing dengan kasih sayang dan perhatian dan jangan lupakan kepada stray cats yang ada.. sedekahkan mereka dengan makanan. sesungguhnya kepuasan membela kucing bukan dari berapa cantik kucing yang kita ada, tapi kepuasan yang benar adalah bila kita dapat membantu menempatkan mereka dalam situasi yang selesa disamping kita.

yang benar,
auntie masitah yang sudah mula menjadi KPOP.

hahahahahahahah
kahkahkahkah


Cik TTK berkata...

Hye anty...ni miko...mama bg type pakai gigi...gigi miko pjg2 kan..ade 4 batang...hihi

mama bg makan regal...sedaaaaaaappp poo poo kite pon harum...ekekek...kite nom susu kambeng...skg kite x ngiaw dah kite ngembek je...agagagaga

한나 사카시 berkata...

hahahaha mengembek ye. tunggu tak lama lagi bila miko menggatal.. time tu keluar sore jantan hahaha

Cik TTK berkata...

hahahahah gatal je terus kawenkan..dapat anak sekor terus sunat!mama takmo miko pancit sana sini..

hannazakharshi berkata...

haha sunat je terus hahaha.
dah dapat memang mancutlah dia..
kalau nicko dulu ada satu port dia suka mancut.. dia suka mancut dekat barang yang diletakkan bersepah..

Cik TTK berkata...

hhhahahaha [ancut dekat barang bersepah tu tanda nak suruh mama kemas! hahahaha

Yousof Ngadi berkata...

hehehehe sweet gila kauorang ni kan. semoga bersahabat hingga ke syurga ;'D

aku tak sempat ambik gambar bunga² cantik tu. lagilah jakun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...