Jumaat, 15 April 2011

sahabat ku Puan Pupel

Arini aku kesedihan.... Kenapa perlu ada orang yang mempertikaikan kewangan aku? Bukan ke itu hak masing-masing. Aku tak kesah kalau kau yang tanya. Sebab luar dalam aku semua aku cerita dekat kau Pupel.


Aku tersentap bila cakap macam aku menyusahkan die pulak. Bukan aku mintak duit die. Bukan aku mintak simpati die. Aku rasa yang kenal aku cuma kau. Enchik yus pon tak kenal aku macam ko kenal aku.


Memang aku tak ada duit pon, tapi aku tak mintak sedekah pon kan? Aku tak jugak petik gitar dekat kaki lima sambil nyanyi lagu "Kau Ilhamku".


Aku tau kalau aku tak ada duit aku tak beli. Kalau aku sengkek giler babi aku makan lah megi. Tapi aku tak mintak duit orang.


Dah setahun lebih aku merengek-rengek nak enpon baru siap suruh kau survey kan lagik konon-konon macam nak beli sangat dah. Tapi aku tak beli pon. Aku tak ada duit. Nak beli sepende pon teragak-agak, lagi nak beli enpon. Memang tak lah.


Memang aku tertacing sikit arini. Aku nak karipap sardin yang ko buat tu takpon aku nak bubur lambuk yang ko selalu buat petang-petang tu. Kalau aku dapat makan dua mende ni mesti ati aku lega dan gembira Pupel.


jadik, ape lagik! Buatkan lah..... Lapoooo....... Lapoooooo.....

7 ulasan:

piEja berkata...

sabar lah ye..?mungkin dia tak penah paham kesusahan gadis2 bujang mcm kite ni.....kite kan golongan biasa2 yg makan gaji dengan duit gaji yg tak sampai rm2000.00 tu....takpelah, jangan nangis ye...?

Tanpa Nama berkata...

sbr yan sbr...!!.biorlah dia xpham..asl geng2 cantek pham..dia xpham sbb dia xbape nk cantek kot..(kmiza)

Tanpa Nama berkata...

sbr yan sbr...!!.biorlah dia xpham..asl geng2 cantek pham..dia xpham sbb dia xbape nk cantek kot..(kmiza)

Cik TTK berkata...

heheheh...dah sabar dah...lepas tulis ni terus dah tak marah (TIPU!)

perasaan tu kejap ada kejap takde..macam biskut..hahaha

Tanpa Nama berkata...

kjap benor mrahnya..kalu ak, mau berbulan2.sensitif tau..heheee..

Cik TTK berkata...

hahahahah saya ni kan insan yang baik...memang lah tak simpan dalam hati
hehehe

PuPeL berkata...

alamak bila masa kau post menda ni aku tak perasan pulak.. citt aku menci2 orang sibuk tanya pasal kewangan orang.. kalau dye ada ferari diam2 je kang terperanjat lak bile aku kuarkan jet pejuang hasil titik penuh aku selama ni (model je la) mampu la tu!.. orang yang senang2 kadang2 lupe keadaan orang susah macam mana atau buat2 lupa dan tak nak faham kemudian tanya2. jaga2 dengan orang yang macam ni takot kalau kita bgtau dye mmbusuk kat belakang tapi takpe kita pk positif.. aku kadang2 nak tampo je orang macam ni.. kang aku mintak belanja vios sebijik bru tahu. p/s: hahaha kau rindu bubur gan karipap ye.aku dah bape abad tak buat..kau tahu je la laki aku tu selagi tak dapat petiais nak masak macam pelik je bg dye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...