Selasa, 26 April 2011

Die kata aku perempuan tak Normal..Terguris giler hati aku nie..



Macam biasa kami nie memang stok kapel ganas punyer. Nak kata aku nie berguru dengan Tok Kelembai tak jugak, keturunan Majapahit pon tak.. Tapi memang takde ciri-ciri romantik Titanic dalam percintaan ku..sedehhh!


Kelmarin die kata aku bukan perempuan normal. Maksudnya aku OKU lah..Orang Kurang upaya.. Memang pon tau tak!!?? Aku tak berupaya nak mengubah pendirian die yang teguh dan utuh dalam setiap hal, tak kira die betul ke salah.. haiya... amma appa kadawaley!!ley!!ley!! Ape kah salahku sampai dihukum sebegini rupa?wawawa



Die kata aku tak normal sebab, aku tak keluar jenjalan dengan kengkawan, aku tak beli majalah, aku tak de hobi kumpul beg ke baju ke kasut ke, dan aku tak soping moping.. Itulah antara punca-punca aku tak normal..



hei hei hei!! Tumpang tanya (sambil angkat tangan), sejak bila orang yang stok duduk rumah macam gadis desa seperti aku ni kena label tak normal? Hei patut bangge lah aku nie menyambung tradisi gadis desa nie tau.. Sebab aku memang asal dari desa aka kampung, FELDA MARI aku bangge hockay jadik budak kampung! Salah ke duduk rumah?



Kengkawan dekat opis dah jumpa.. Majalah online ade dah.. Beg, kasut, baju? Lagi banyak mende ni semua, lagi banyak dosa tau tak?



Mak,abah, abang-abang dan akak aku dah didik aku dari kecik lagi toksah lah keluar rumah kalau takde hal mustahak. Ko bayangkan, (bayangkan awan kepul-kepul yang ada 9 liku keyh!) Mak aku kalau dapat bil air minggu lepas, bil tepon minggu nie, pastu bil api (nama bando die elektrik) minggu depan, die kumpul semua bil-bil tu. Tunggu dapat semua bil baru die pergi bayar sekali harung. Ni kalau Enchik pakwe ni, mau die g bayar tetiap minggu kan.. Sekarang boleh la h, M2U je. Dulu kena g pejabat opis kasi setel semua tau.



Family aku nie memang stok TAKDE HAL MUSTAHAK, TOKSAH KELUAR. Sebab tu aku bukan jenis kutu rayau yang suka melilau ke hulu ke hilir tak tentu pasal. Timekasih kat keluarga aku yang dah didik aku jadik macam nie. Tapi die kata aku tak normal.. Kecik ati aku tau.



Dah tu, tau tak setiap kali keluar rumah ko akan keluar duit? Nak buat ape aku keluar je sedangkan aku tau duit aku beranak 25hb sebulan sekali je. Aku kan budak kampung, bukan anak orang kaya raya ada saham juta-juta lemon, kebun balak sejuta hektar. Arwah mak abah aku tinggalkan aku kebun kelapa sawit yang tinggi aku ni 10 hektar je, tu pon kena kongsi 7 orang.. Tak support derrr nak memayungi selera soping moping nie. Kena keluar duit nak bagi pokok makan baja, racun dan sebagainya lagi hado..



Dari kecik aku hidup susah, hidup gaya kampung. Aku bukan budak kampung yang masuk bandar jadik jakun tau.. Aku masih kampung, aku bangge dengan diri aku. Toksah lah nak mengikut-ikut care orang lain. Orang ade I-pad, aku nak hado jugak.. Orang pakai Levis, aku nak jugakkkk.. Orang pakai Vios putih cun melecun, aku nak hado jugak..



Toksah lah ghope itu. Ukur lah baju badan sendiri. badan aku memang besar, tapi bukan selera aku. Aku sedar kemampuan diri aku. Sekian, adios..!



6 ulasan:

piEja berkata...

ehhh..samelah kite...suke dok umah jugak...kuar kalo ade hal je..tp ko jgn lupe lak..ko kan assistant aku..byk brg kne beli nie..teman aku ye dik..?

Cik TTK berkata...

baikkk..tu keluar yang akan dibelanja sentiasa memang takde hal punyer..hahaha

Unknown berkata...

DAH LEPAS NI SILA KELUAR TAK PAYAH BALIK UMAH HAHAA

Cik TTK berkata...

giler wooo...aku bayar sewa 300 sebulan woo..rugi tak balik tido..hehe

Miera Hassan berkata...

best nye dapat kapel mcm tu.. sempoi.. erkk mcm tu pun dikira xnormal ye? so, sy pun xnormal lah ni.. huhu

Cik TTK berkata...

yeay!bila ramai yang sama dengan sayek, maksudnya ini ADALAH PERKARA BIASA lah kan..

yang tak normal tu encik yus lah tu!hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...