Isnin, 8 November 2010



ENTRY KHAS UNTUK MASITAH


Wahai MASITAH a.k.a my ex-rumet / my ex-housemate / ex-tuan rumah, tuan tanah kedengkek kedengkuk dan juga ex-majikan ku.


Ketika saya bekerja sebagai pengedar karipap segera puan, hari-hari saya dapat gaji beberapa biji karipap yang saya makan ikot sedap perut saya je tue. Hal ini telah menyebabkan sya ketagihan karipap. Tapi ketagihan karipap sardin lebih ketara berbanding keledek dan kentang. Namun begitu saya tidak mempunyai masalah mendapatkan stok memandangkan pemprosesan Karipap Segera di kilang puan adalah setiap hari. Lalu kegembiraan tiada batasnya kerana sebagai pengedar, saya boleh dapat percuma sebab karipap tue gaji aku kan ko hengat tak!hehe


Lantaran daripada telah lama tidak mendapatkan stok barangan tak terlarang nie, saya telah mencuba buat karipap sardin saya sendiri!! Tapi tak berapa jelita upenyer seperti yang kamu tahu saya tak pandai kelim. sedih!


Setelah beberapa kali cubaan, ni la hasil die. Sebelum goreng cenggini...




Lepas tu kite goreng lah kan... Tunggu kejap minyak panas jagan dekatt...




Kemudian siap lah di gorengggg...tadaaaaa!!!





Yang paling jelita dah diletakkan diatas, tapi hitam sikit..hehe.. oh yea, yang separuh tue ko jangan tanye yea, sebab separuh lagi dalam perot. Macam biasa, mane leh pandang-pandang jeling-jeling je. Siap goreng ngap la kan..hehehe...tapikan Karipap aku 2 kali ganda lebih besar dari karipap ko, nape ek??Nak besor tapak tangan da aku ukur wei..sebab tue aku buat 10 bijik je..hehe

2 ulasan:

PuPeL berkata...

i dah balas entry u haha

http://pupel.blogspot.com/2010/11/entry-berbalas-untuk-mazian.html

ngeee..bagi pic je mana cukup..bak sini 1~

Yan berkata...

hahahaha tak leh bla...aku nyer karipap besar gadang, tokleh di edarkan nanti tak cukup untuk diri ku..keh3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...