Khamis, 25 Ogos 2011

Tingkap Ferrariku..

Semalam ferrari buatan Mesia kesayangan ku itu buat hal.. Baru nak bergumbira sebab dapat wet raye dah die ragut sikit lah kegembiraan ku..Tak banyak, sikit je..

Kisah die macam nie, kereta aku tu dekat sini parking dekat tempat panas.. Kalau opis lame ada sediakan besmen tapi opis baru n inon hado.. Dah cerita kan aritu parking dekat sini kena bayar dan takleh claim..ok.. Pasrah.. Lalu mencari parking untuk dibayar sendiri dengan duit poket yang  nipis nie...

Pencarian parking aku jumpe memang jumpe tapi mahal ya amatttt.. Baru lah perasaan ni macam nak memanjakan si Ferrari buatan Mesia aku tu dengan umah bumbung sementelah aku pergi mencari sesuap nasik... Tapi....... Parking berbumbung adalah RM212 sebulan sementara parking tak berbumbung RM80 sebulan..Lalu aku parking lah dekat tempat haram..Apesal tempat haram..?? Sebab, tempat takleh parking aku selambe je parking.. Takyoh bayooo parking..selambe..haha

Dekat sini memang parking masalah terbesar yek, tapi bagi aku parking masalah kedua terbesar lah sebab masalah aku yang utama adalah LIAT NAK BANGUN PAGI.hehe

Kisahkan pasal parking nie kan, memang 8 muka surat tak abes.. KOrang tau aritu masa first day lapor diri dekat sini aku parkinglah dekat Metro parking dekat bawah opis nie, ce teka sehari berape...??? ce teka...ce teka...hahahaha kopak jugak lah aku kan, sehari  parking dari pukul 7sengah sampai 5sengah dokek situ kena RM22!! Pergh...Seminggu  parking je aku dah leh beli kasut ngan beg satu..gilak ah..

eh eh eh..jadik tercerita pasal parking lak kan..walhal aku nak cerita pasal tingkap ferrari buatan Mesia aku tu..hehehe.. saje je nak bagi gambaran supaya korang paham kenapa aku perlu bukak tingkap time balik tu..

Cite die cam nie, bila dah Ferrari buatan Mesia aku tu berlandingkan di kawasan panas maka bila masuk je kereta petang waktu nak balik tu bahang lah dalam kereta kan.. So nyer aku bukak lah sikit tingkap kanan kiri..sambil panaskan enjin, dah panas enjin aku bukak lah ekon dan mulakan perjalanan.. Tiba dekat kawasan jem, ekon dah sejuk tapi tingkap site driver takleh naik plak..Aku pon jadik panas lah..Aku turunkan sikit dengan harapan bila dah turun die boleh naik lah... Bila dah empat ploh empat kali aku buat cenggitu, tingkap terbukak abes lah sampai bawah..Geram lak aiiii dah lah aku stuck kt jem nie die leh buat perangai pulak..aku tumbuk sekali! eh berkali-kali jugak lah tapi tak naik jugak nyer poonnn..

Aku tepon Yus, konon-konon dengan harapan die akan mendengar lah aku mengadu.. 3 kali engko aku tepon tapi jawapan die, "antolah kedai"..Eh tak membantu langsung.. Kot iye pon takleh tolong tu, dengar lah sekejap rintihan hati aku nie.. konon bila aku dah pindah sini nanti die akan sentiasa ada je untuk aku.. Taik kucing lah..

Dengan hati yang kecewa aku terus tepon akak aku, akak suh pergi Pusat Servis Proton dekat Taman Perling. haaaa...macam nie lah baru dikatakan membantu..  Tak dapat ada di tempat kejadian tak pe tau, yang penting ade idea dan usaha nak membantu..sayang akak!

Aku pon pergi situ, kena RM60 sebab suis tingkap tu rosak... Orang kedai kata, nasib baik u datang awal sikit, kita dah nak tutup da nie..fuhhhh selamat...Kalau aku datang lambat, mau kena hujan kereta aku malam tadi..60hengget pon 60hengget lah, yang penting Ferrari aku bergaya..

Betullah cakap orang, Proton memang bermasalah dekat tingkap..kan...?



7 ulasan:

Unknown berkata...

hahaha proton ni semua masalah. meter aku dah tukar pon manjang je rosak! ait!

Cik TTK berkata...

tu lah...haihhh...geram jugak aku nie tau..

Leanne Rahim berkata...

tp tingkap kete waja aku tu baru je rosak..punya la lama baru nk rosak..aku rasa kete proton yg latest2 ni kot ader prob ngn tingkap..huhuhu...

Unknown berkata...

Nop la anne. sejaranh kereta proton memang masalah dengan tingkap tau. kalau tak caya kau tengok la.lagi2 keluaran untuk wira. rata-ratanye rosakkk

Cik TTK berkata...

betul2...proton memang masalah dengan tingkap..kalau wira lagi best, bumper rajin jatuh..sungguh seksi..

Leanne Rahim berkata...

tau..mgkn sbb bpk aku rajin jaga kebajikan kete tu kot...huhuhu..

Cik TTK berkata...

bapak ko baru mesej aku nie,die kata dah 5 kali die tukar power window kereta tu..ko je tak tau..hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...