Selasa, 9 Ogos 2011

Over tau!!!

Malam tadi tengok berita KAKITANGAN KERAJAAN DAPAT BONUS DAN IMBUHAN RAYA.. Tajuk die macam tu dah, pastu si pemberita baca "bonus dan imbuhan khas tersebut akan dibayar kepada penjawat awam pada pertengahan bulan ini"..

pastu die kata lagi, "Bonus dan imbuhan ini melibatkan penjawat awam dan pesara kerajaan"..hah!hah! Dah aku faham dapat bonus setengah bulan ngan RM500 macam biasa yang abang jib bagi tahun-tahun lepas kan..

Ghoper nyer camni ha abang jib cakap,


Oh abang jib ku, setengah bulan gaji den = RM700 pon tak sampai bang... Tapi takpe lah, Alhamdulillah la abang jib sudi jugak mensetujukan bagi bonus.. Walau setengah bulan kan, BONUS jugak nama die...

Walau lebih RM 200 dari tahun-tahun lepas kan bang, lepas raye abang jib bagi lagi kan?kan?kan? Kalau takde, saya lagi mensokong tindakan abang jib bagi imbuhan RM500 sebelum raye ngan RM500 selepas raye macam tahun lepas.. Mewah sikit den.. Den nak pindah JB ni bang..


2 ulasan:

Pupel Liyana berkata...

duit aku tu ngam2 nak masuk rumah hahahahahahaha..

Cik TTK berkata...

owh da dapat kuarters da..?
da tau kat mana uma nyer?nanti boleh uruskan air dengan api sama2..hehehe..ko masuk kuarters, aku keluar kuarters..haihhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...