Isnin, 22 Ogos 2011

Hafiza Zalkifli,kali ni cerita panjang..Betul tak tipu..

Marah  yek sebab tak tulis entry pape, ilek lah..itu perkara biasa, saje je buat suspen..hehehe..Tajuk panjang-panjang lebor, tapi isi non hado..suka tak?suka tak?hahahaha

Sebenornyer otak ni tak terjana lah nak cerita ape..Ok2 je dekat sini, Alhamdulillah semua berjalan lancar cuma tak kerasan lagi kalau orang jawa kata lah kan..Orang BIKINI BOTTOM cakap ape tak tau pulak..hehehe

Kehidupan dekat sini ok je.. Bahagia lah..Kalau dulu nak jumpe family kena ada kurang-kurang RM300 dalam tangan untuk balik kampung menyetelkan minyak dan tol, sekarang RM10 je..

Kalau dulu balik kerja kena pergi carik makanan untuk buka kan, pastu buka lak sorang-sorang kadang kan.. Sekarang balik-balik dah ade yang masakkan, tak pergi bazar pon takpe.. Tapi sebab melayan kerenah anak sedare, kita pergi bazar dengan budak-budak nie.. Buka ramai-ramai..Lebih berkat, lebih bahagia..hehe

Yang tak bahagia cuma part nak pergi dan balik keje yang kena mengadap jemmm tu je.. Tapi takde lah jem melekat, ni masih lagi bergerak, cuma memandu 40 - 50km sejam je lah.. Baru seminggu lebih dekat sini dah boleh jadik samseng jalanan dah wei..

Jumaat lepas, aku berlumbe dengan Honda Accord.. Sungguh tak padan.. Kereta Ferrari buatan Mesia aku tu berlumba dengan si ecot  nie.. Si Ecot ni lah yang carik pasal dulu, aku signal kiri untuk tukar lane kiri die masuk.. Aku signal lagi, die masuk lagi.. Aku signal lagi, die lagi masuk..lagi2 die... Menyirap pulak ai..Aku ni dah nak memecut, sebab die yang tunggul lembap dan tak reti bagi signal ni aku dah stuck belakang die..Dari lane 5 nak ke lane 2, die saje potong aku.. 

Bukan lah marah sebab tak dapat potong die tapi aku nie marah sebab die sungguh tak bermoral, patutnya dah nampak orang belakang tu dah bagi signal nak ke lane lain, ko tu tunggu lah orang belakang tu lepas dulu.. Ni tak dengan tak bagi signal nye, ko terus je masuk,,sekali ko buat camtu takpe, tapi kalau dah sampai 3 kali aku hangin satu badan weiii..Terus ko kena hi-beem..Lepas je aku potong ko, terus ko rase tercabar lalu hooooonnn aku sepanjang perjalanan kan..?Dah macam apek jual tilam dah kekdahnya..haihhhh

Lagi ape lah yang aku nak cerita dekat korang ek..oh yek..aku dah ade email opis nie, boleh lah gos2 dekat email nanti..macam tak biasa lak kan..hehe..nanti aku bagi alamat email aku dekat korang eh..Eh tapi tadi kan dah bagi dah email baru dekat Anne, die tepon den lame bebeno..Cair taik telinga den.. Da lah den pose, takleh korek telinga, ni tengah tahan je nie.. 


7 ulasan:

piEja berkata...

hehe..sy lega dgr kamu bahagia di sana....takmo sedih2 tau...mmg tak sedih pn kan..?hehee...rindu lah...raya nanti dtglah umah aku ye..?

Unknown berkata...

bahagia betul tu hahaha aku yang serem3 kat sini. eh bos kau ni jarang bercakap kan.. huhu

Cik TTK berkata...

pieja: nak datang, tapi takde geng..ingat nak g sane jumaat minggu depan tapi semua tengah cuti raye kan..?

masitah:nak serem apenyer...mesti ko bosan kan mas..?ko g lah berjalan2 dekt tempat diorang nie..bos tu time banyak keje memang tak ade dalam opis sangat..ade kes la tu..

piEja berkata...

saya tidak pulang ke kampung taon ni..mmg ade je kat bangi tu...kalo takde tu, kuar ngan adik aku je lah..

Cik TTK berkata...

wuuuuuu...mereka semua balik kampung tak..?anne, kak miza, jijoi..

Leanne Rahim berkata...

cair ek taik telinga ko..??bagus la tuh..xyah ssh2 nk korek..ko bleh lap je...hahaha..aku raya ni blk kg gak..tp maybe ari jumaat tu da ader kt kl..insyaAllah la..

Cik TTK berkata...

tak kompem ni, baik aku datang weekend je kan..seminggu lepas raye lah..nanti aku nak datang kau roger korang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...