Rabu, 3 Ogos 2011

Berdebar-debar..

Pagi tadi sampai-sampai je dekat opis dapat call dari JPM.. Orang yang uruskan pertukaran aku dengan Masitah tu lah kan.. Beliau nak faks surat tukar tu. Tak sampai seminit ni bagi nombor faks, dah sampai dah surat tersebut..Sungguh efisyen yek..

Sebelum tu beliau pesan supaya lapor diri dekat HQ opis baru, sebab tempat yang ditukarkan tu cawangan. Apepon aku kena tepon dan tanya dekat HQ die dulu sebelum pergi Johor tu.

Beliau pesan lagi suruh bagi satu copy surat tu dekat Admin aku. Aku pon gegehkan diri hantar copy surat tersebut dekat Admin aku tadi nie. Sang pengurus pertukaran aku tu cakap, wah cepat yek pertukaran awak nie..tak sampai sebulan kan.. Awak telefon eh? hehe cam tau tau je..haha

Sang pegawai tu cakap lagi, awak nak tangguh tak? Aku cakap lah tak nak. Pastu die kata, ok.. Tapi kena tengok jugak kalau jabatan nak tangguh kan ke tak. Papehal pon saya masukkan dulu surat ni dekat pengarah. Awak pon bagi lah surat satu salinan dekat KB awak. Kalau pengarah kata ok tapi kalau KB nak tangguh, kena tangguh jugak lah.

Haiyoooo...itu macam kah? Pape lah, kalau kena tangguh pon aku kompem pergi jugak kan..Cuma lambat sikit je.. Takde masalah bagi aku.

Sekarang, menanti 15 HB nie aku ada lebih kurang 2 minggu je lagi nak merambu ramba dekat Putrajaya dengan kengkawan yang gojes lagi howt nie. Pieja dari semalam dah tak nak kawan dengan aku, kesian aku..

Kak Mija semalam aku email tak respon pon, merajuk! Kak Miza dengan Anne tengah cuti bersalin lagi, so memang tak tengok email lah.. Lagi2 email si anne bounce je, inbox dah penuh la tu..Anne, pergi lah buang email-email yang tak guna kat ko tu..haihhh tak suka lah email aku kena tendang!

3 umat ni aku dah mesej.. Kak Mija aku siap bagi gambar surat lagi, bukti kukuh i bg u tau..hehehe

Dalam kegembiraan aku nak balik Johor ni tetap terselit rasa sedih nak meninggalkan kawan-kawan.. Tapi aku kena buat pengorbanan besar ni demi hidup aku akan datang. Untuk itu aku tujukan lagu ni dekat korang semua yek..

Kawan bertahun kita bersama
Bagai semalam baru bersua
Kawan di hadapan oh indahnya
Kita bersama berkelana

Namun kita jauh
Di dunia sendiri
Bekalan sendiri (semangat sendiri)
Impian sendiri
Meski pun jauh namun
Kita tetap bersama
Dek ruang yang memisahkan kita

Kawan hidup ini umpama langit
Yang tidak selalu cerah
Kawan hidup ini bagaikan awan
Yang tidak selalu putih

Ingatlah (ingatlah kawan ingatlah)
Takkan terus berkelana
Ingatlah (ingatlah kawan ingatlah)
Pasti akan hilang

Kawan jangan biarkan dirimu
Seperti rama-rama
Cantik namun akhirnya
Menjadi perhiasan di dinding

Kawan jangan biarkan dirimu
Umpama lipan dan kala
Berbisa namun akhirnya
Menjadi perhiasan dimeja tulis

Oh kawan jadilah seperti si matahari
Membakar diri demi insan sejagat
Oh kawan jadilah seperti bulan purnama
Menerangi malam yang gelap gelita
Menunjukkan jalan demi umat semesta

12 ulasan:

Unknown berkata...

gosok mata..sedih kan.. memang gitu kalau bos kau mintak tangguh kau kene tanguh. bos aku dah tengok dye tak suruh tangguh.kejam betul hahaa

cendawanpink berkata...

congrats yan n mas..
dapat gak korang tuko..:)

ehemm..mcm da dekat2 je bau nasik mnyak kt a.tawo 1 ni..ahahaa..:D

My nama is Mija berkata...

aku tak bukak emel lagilah...tp aku benci lah ko tukar jauh sgt.tukarlah dekat2..mcm mana nk gomol2 ko?nak raba2 ko?dah lah ni bulan poser..tak boleh buat smua tue...tangguhlah sampai lepas raya....plsssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

Cik TTK berkata...

mas:kalau bos aku mintak tangguh, ko dah datang sini maksudnya aku kena ajar kau segala2 depan mata die lah..aku yakin tak tangguh, sebab aku dah siapkan mental die lama dah..hahaha

nad: ha'ah memang dah dekat, tu depan umah ko tu kawen akhir tahun nie..hahaha

k.mija: jangan ditangguh sampai lepas raya dong..merana masitah..hehehe..nanti u jaga pakwe ai baik2 tau, pastikan die membesar dengan sihat dan kuat!macam akak die yg comel ni..(akak ok..hahaha)

piEja berkata...

ko tak sedih pn..ko tipu..ko gembira je kan...?aku mmg takmo kawan ngan ko..ko nk cuti jumaat ni pn aku takmo approvekan...aku mmg takmo kwn ngan ko...

Cik TTK berkata...

giler ah takmo approvekan cuti..jangan ler begituuuuuuuuuuuu..ai nak cuti..awwww

sedih nie..sob3

bLaCk Roses berkata...

congratulation n celebration!!! tahniah ye rozian............

pieja : take care of ur self.... sian budak ni......

Cik TTK berkata...

kak ana:akhirnya keluar jugak kan..hehe :-)

kesedihan tu tetap ada tapi sendiri yang nak, tanggung lah..harap2 dekat tempat baru ok je..

piEja berkata...

dahla nnti yan pegi je aku sorg je PA yang belom pecah dara...cisss!! tak suke lahh!!!!

Unknown berkata...

pieja : i masih dara hape hahaha

Leanne Rahim berkata...

yan: yan, inbox aku da clear..bleh antar email da..hehehe...

pja: dara??aww..i like la...

Cik TTK berkata...

penat aku taip banyak2 hilang pulak! cis!

sabar lah wahai kawan-kawan semua, panjang umur kita pasti bertemu lagi..korang rajin2 lah turun JB.. ai bg servis baikk punya kt korang nanti..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...