Khamis, 10 Mei 2012

Duit

Assalamualaikum semua...

Kali ni entry damai dan tenang.. Kan dah buat entry penyedap hatikan so sekarang hati dah sedap, minda dah tenang.. Poket je yang tak senang ni sebab takdok wet dah..hahaha

Kemain kata durian runtuh tu kan dah kira-kira dah adik beradik ni semua.. Bawan (abang no 5) cakap, "kalau dapat 1 tiang pon dah syukur nie..Ko ni lah Non (panggilan untuk aku kt uma) nak kawen siap mintak sponsor, tak leh blah"

hahahaha lantak aku lah nak mintak sponsor ke ape ke.. Korang kan abang-abang dan akak aku kan.. Kena lah bertanggungjawap dekat aku ni kan.. Nasib badan lah dapat adik macam aku ni.. bertuah sungguh kan..hahahaha

Aku cakap dekat akak dengan Bawan.. "Kalau Bamie kata 5000 tu bagi 6, dapat sorang 800 lebih kan.. kita up suh die bagi sibu..baru aummm..keh3..kalau die kata nak bagi 2k kita diam, kalau die kata nak bagi 800 kita mintak up..hehehe.. cun kan..:)"

Jahat kan pemikiran aku nie.. Ni semua sebab bang jib umum duit untuk Felda tu lah.. Sebenarnya ade citer lagi jahat, tapi malas nak citer nanti korang urut dada lak.. Kalau dada sendiri takpe, urut dada orang lain kang naya..Pieja urut dada Anne, Anne urut dada mas, Mas urut dada kak miza, Kak miza urut dada Pieja.. Dah jadik bulatan! yeayyy!! tapi SILA JANGAN BUAT!! *jangan buat pon ade letak sila ke?macam ayat suruh lak ek?lantak lah..haha*

masih lagi pasal duit, senin lepas aku dah pergi menganto borang si KWSP nye aduiyai.. Si akak kaunter sangat lembut *walauku mencarik-carik dimana anak mata beliau..hiks! maaf!* tapi akak KWSP beribu batu jauh lagi baaaaaaaaaaik dari akak pejabat agama kelmarin..Akak KWSP suruh tunggu 2 minggu. Tapi aku kan gelojohtaktausabausebabduitkanmanalehsabau aku cek hari-hari kot akaun aku..Kot-kot lah akak tu episen mengalahkan makcikadminkuini..hihihi diam2 tau jangan kecoh2 aku kutuk diorang..hihihi :)

Tadi update status pasal duit KWSP yang tak memasuk ni dekat FB akak aku komen, arini aku dapat duit undi.. hihi best2! tak banyak pon, main pon RM50 je sebulan..so takde lah dapat beribu riban kan.. Tapi Alhamdulillah dapat lah aku beli barang-barang kawen yang tak de tu.. Highlight untuk Encik Gulahati, jangan mintak memahal tau..yang sedang-sedang saja..

wuwuwuuuwww kawen banyak pakai duit ek? sape nak bagi aku duit cakap je nanti aku SMS no akaun.. giler ah desperate ke ape aku ni?keh3.. Aku selalu ingatkan diri aku, kahwin tu penting tapi kehidupan selepas kahwin jauh beribu juta lemon lagi penting.. Guna duit sebaik mungkin, lepas kahwin pon nak guna duit jugak kan.. Betul tak? aku nampak korang angguk2 tu..*ok aku tipu*

Korang tau sangkengkan nak jimat nye tu aku ni sampai pikir nak sanding lepas nikah tu terus.. maksudnya, pas nikah terus naik pelamin tu.. Gambo2 pastu g round salam-salam ngn orang ramai..tak payah kompang, tak payah baju sanding lagik, tak payah semua tak payah!jimatttt...hahahaha

Bukan ape, nanti nak kawen nak kena beli barang-barang rumah pulak kan.. Nak beli ekbok, dapur, mesin basuh.. tu je la kot yang penting-penting kan.. ke korang boleh hadiahkan? Eh cun jugak ni kalau dapat hadiah mesin basuh, esbok bagai ni semua kan.. hurm.. aku dah nampak dah dekat sape aku nak mintak..  Yeayyyy otak jahat makin jahaaaattttt..hahaha

sampai disini saja..bubyeeeeee..

9 ulasan:

Cik Aja berkata...

hehe..
kawen mmg banyak pakai duit weh..
serious banyak !
kadang2 makan puluh ribu jugak beb..
menabung laa slow2..
nway, bila majlisnya??
=)

Cik TTK berkata...

bulan seploh ni..tu susah aku kawen lari je lah..hahahaha

aku dah kompius dengan diri aku, aku ni jimat ke kedekut pon aku tak pasti..hahaha

Pupel Liyana berkata...

banyak sgt banyak. banyak kes orang lepas kawen bangrup. aku letu ! hahahaha. makcikadminkautumemanglembabtunggumasanakpencentakpunmatidalamkelembapan. i hate u punye makcik admin the geng of wonderpets much2~~~

Cik TTK berkata...

aduh aku kena jadikkan pengalaman ko ni pedoman hidup nie..huuuu

i hate them damnnnnn much day by day..hahahaha

piEja berkata...

aku nak urut dada mas la yan!!!!!!

Cik TTK berkata...

anne punya tak nak?ok2 tukar lah ikut kesukaaan..

Tanpa Nama berkata...

hahaha..statement x bleh blah..miza kata dada dia lembik skrg ni..x bleh pegang..hahaha... -N-

myza berkata...

ak nk urut dada sume org..wahh..best2.!!yan bakal kaya.nk g jhor la.mintak duitngan yan..ahah

Cik TTK berkata...

anne: ko pegang dada pieja lah..nak?

kak miza: ni pon entah dpat ke tak n i..diorang sebok nak buat rumah..layannnnzzz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...