Isnin, 3 Oktober 2011

Dah rezeki kami, redha lah..

Tengah aku duk syok-syok bacan pasal cerita kenaikan gaji penjawat awam dekat SINI tetiba terbaca pulak satu komen yang agak pelik lah dengan kenaikan gaji nie..Korang tengok lah sendiri..


menyirap jugak ler aku dengan komen di atas..Lalu aku scrolll lagi jumpe pulak komen yang bernas nie kan..aku bukak ler orang2 yang berbalas-balasan dengan komen tersebut, ade jugak orang dengki yang komen dekat situ..so aku pon balas jugak ler dekat komen tersebut..saje nak meluahkan isi hati..hehehe


p/s: RozianaS tu aku..hehehe

Boleh ke die kata nak keje gomen kena ade sedara mara dalam SPA??Giler ke hape?Macam yang aku cakap dekat atas tu kan kalau penjawat awam ade sejuta tak kan sejuta tu semua sedara mara??wahhhh hebat mak ko?

Komen aku lah kan selama 3 tahun aku keje gomen nie, baru lah tahun ni aku jamah bonus..kalau tak madang imbuhan, imbuhan,imbuhan je.. Tapi tetap bersyukur, suka jugak dapat imbuhan 500 ke 250 ke kan, tapi ni dengan kenaikan gaji ni lagi lagi lagi lah sukaaaa... 

Selama ni aku duk memandang je lah swasta dapat bonus berdabel-dabel, aku? Syukur dapat kerja memang syukur, tapi nak jugak rasa bonus.. Contoh terdekat abang ipar aku dapat bonus 4 bulan gaji + 2 bulan gaji pulak..perggghhh kalau sebulan gaji basic 3000 lah (contoh), kali dengan 6???hah kira lah sendiri..

Lagi pulak kan, memang patut lah Kerajaan naikkan gaji penjawat awam yang mana dekat sini penjawat awam adalah pekerja beliau dan Kerajaan pula adalah majikan penjawat awam.., Memang lah Penjawat awam mintak kenaikan gaji dengan Kerajaan dan itu bos kami..appaaadaaa...

Gaji naik tu rezeki buat aku yang memerlukan nie.. Cuba ucap alhamdulillah...Alololo...sejuk perut mak..

8 ulasan:

Pupel Liyana berkata...

aku setuju pendapat kau. mana ada orang nak kerja kerajaan kene cable kene ada saudara. kalau aku tunggu sedara2 ni tah bila zaman aku ni dapat kerja kan. tu la orang kalau tak rasa sendiri kerja kerajaan boleh la cakap. betul tak. aku jadi geram pulak kan dengan mamat yang komen cam tu. ikut suka kita la kita nak buat hutang ke apa tapi taraf hidup skung memang tinggi bebeno. lagipun gaji kerajaan tak semasyuk orang swasta pluss bonus lagi. kita kerja kat sini bukan ikut senang je. tak semua kerajaan bersifat macam dye cakap tu. peratus yang goyang kaki tu berapa kerat jeee

piEja berkata...

aku setuju ko cakap org tu gila...

Cik TTK berkata...

tu lah..memang giler pemikiran diorang nie..entah pape je..ingat keje kerajaan senang sangat ke ha?lambat sebab nak kena ikut prosedur..nak bagi yang terbaik..nanti kalau buat sukehati je kang kena saman lah kena tuduh tak bertauliah lah..ye lah, gaji kita dari tax yang die bayar..macam kita tak bayar tax je..ngek betul..

YOUsoF berkata...

Alhamdulillah dan syukur dengan apa yang kita dapat..


Kepada yang berlum dapat tu, jangan bosan untuk terus mengharap... ;D

Cik TTK berkata...

tu lah...syukur tu penawar hati..

bLaCk Roses berkata...

org yg bercakap sangat lah cemburu dgn penjawat awam ni.....bodo lah kan ckp xguna hotack....dy ni ntah keje kat company nak bankrap kot... tu yg bos xdpt bg naik gaji... elok lah g tuka keje lain...xpun dy ni upsr je....tu yg bos dy xbg naik gaji...keje bthn2 baru dpt.....pastu yg sorg gi sedap molot je ckp nak keje goment pakai org dalam...seyes bangang!! redha je lah org2 yg komen tu mmg xlayak keje kerajaan sbnrnye... Tuhan tu adil....ehh? ustazah pilihan tetiber kan??

YOUsoF berkata...

Betul tu ustazah..

Cik TTK berkata...

kita tunggu belanjawan 7 oktober nie..tak sabar nak tengok keputusannyer..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...