Isnin, 31 Januari 2011

Sudah terang lagi bersuluh...



.



Kalau sebelum nie macam teragak-agak nak balik kampung ke tidak, nak balik tak? Nak balik tak, sekarang dah kompem tak balik! Kota Tinggi sudah tidak tinggi lagi (erk.?pernah tinggi ke Kota tue..?).. Abang aku kata Kota dah banjir paras pinggang.. Abang aku lagi sorang kata, Kota dah musnah. Kejam giler ayat nie.. Tapi mereka memang tak menggalakkan aku balik lah, tak payah balik kau si tanggang..eh tak tak aku bukan tanggang..aku tang tang tang..haha




.

Adakah Kota banjir macam nie..?

.



.


Banjir teruk giler masa 2006,siap boleh bersiar-siar tengah bandar naik bot lagik.. Oh tak nak, tak nak... Sebab lepas banjir, busuk giler kot. Tapi ade SALE TERKEJUT lah sebab kain2 pasang, baju2 dan barang2 lain sume jadik terlalu lah murah nye. Nanti kite boleh soping kt Kota kan pieja kan..?*sambil angkat2 kening"


.


Tapi mungkin kali ni banjir yang dah dijangka macam nie, orang-orang dah bersiap sedia menghadapi banjir sebab diorang dah pakar kan.. 2006 je dah 2 kali banjir besar, harus lah diorang profesional, tangkas dan efisyen dalam menangani banjir nie..


.


Tapi kan, kan, kan... Berbekalkan pengalaman hidup aku ni mengenal sang abang-abang aku nie, peratusan diorang berkata benar adalah sangat tipis sebab yang tebal nyer adalah kelentong siput je.. Jadiknyer aku kena tunggu berita BULETIN UTAMA malam nie untuk mengesahkannya.


.


Nak tengok abang aku cakap betul ke tak. Kalau betul lah Kota dah musnah macam yang abang mie aku cakap, kenapa die tak pergi umah akak aku dekat Johor tu..??Die nak pergi dialysis naik helikopter lagi ke hape? ke nak naik feri lagik? Dah ghoper pendatang harems dah aku tengok die pergi menyabung nyawa naik feri time banjir dari Sedeli ke Stulang. hahaha ( eh tergelak pulak) Padahal nak pergi dialysis tapi ghoper macam baru balik Batam.. Camne tu..?kih3..jangan mara haaa...


.


Eh tapikan nak cakap nie, aku tak beli pon baju2 yang dijual lepas banjir tu sebab nak masuk Kota pon busuk apatah lagi nak duduk memilih baju2 dekat situ.. Lagi pulak kan, bermacam2 air bercampur masa banjir tu, geli ar. Tapi kalau korang beli kan, make sure basuh lah 7 kali.. Takut ade yang tak patut kan.. Ala...samak je siap2..hehehe


.


.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...