Khamis, 7 Jun 2012

Penyakit baru

khamis dan jumaat minggu lepas aku bercuti sebab ikut akak aku pergi ke Klang sana tengok anak die main kriket.. Malang nyer sesampai je dekat Klang, aku demam..

Jalan dengan orang demam memang menguji kesabaran orang sekeliling kan.. itu tak boleh makan, ini tak nak makan.. semua tak lalu..Hari khamis pon berlalu tanpa sebutir nasik pon masuk ke perot comel nie.. Sudah lah demam itu di iringi dengan muntah dan cerry berry.. memang terbaik..

Jumaat malam aku telan segala jenis ubat.. bangun pagi jumaat tu terus, "kak, lapo lah.."

Nasib baik tak dapat penampo di subuh shafie ituw.. kalau tak mahu aku sampai jb naik penampo je kang..haha.. pagi tu makan dengan lahap.. sampai ke malam baru stop makan..keje gile ini budak..tak makan sehari terus balas dendam makan sehari tanpa henti..kesian..

sabtu dan ahad tu hari-hari ku diteruskan dengan pergi kenduri kawen sehari 2 tempat u.. perot penoh dengan nasik minyak je.. lemak lemak lemak aku ni terus diternak dengan jayanye.. tapi tewas dekat ayam masak merah rumah penantin sedara encik tunang.. terus ceri beri lagi..tahniah pg diri aku.. Aku perasan sejak mentunang ni aku kemain kerap kena ceri beri ni.. sungguh tak digemari ok..penat jumpa encik tan!hahaha

isnin pulak diteruskan dengan jayanya.. bos cuti katanya.. lalu mengambil time off petang tu untuk ke pejabat agama membei borang nikah untuk encik tunang pula..eh salah, teman je benonye..hehee..

kendian pergi menserviskan kereta yang telah setia menemaniku 3 tahun kebelakangan ini.. tengok2 kereta berkaler kelabu tu rasa macam nak spray kuning bagi menyala sikit..tak pon spray ijo bagi orang nampak aku kan..hahaha tapi itu angan angan mak jenin belakang uma mak joyah je.. Tinted pon tak berganti-ganti lagi ade hati nak cat lak ai..setelkan kawen ni dulu please..jangan berangan yang tak tak ok!

dijadikkan cerita, selain ceri beri yang telah menghantui ku kebelakangan ini ada lagi satu penyakit best aku dapat nie.. ALERGIK! hahaha..dulu dah pernah kena dah.. seksa wooo.. kurus je time tu sebab banyak benda takleh makan kan.. adakah penyakit ni datang sebab nak suruh aku kurus??

Alergik itu adalah pada makanan laut kecuali ikan dan juga alergik pada ayam, telo ayam juga termasuk daging juga tidak boleh makan yek..ok tahniah yan! memang senang bela aku kan, bg makan ikan je..

kepada encik tunang, pasni takde dah la orang merayu-rayu awak mintak belanja seafood kan.. untung lah...

sekian, sob sob sob..



3 ulasan:

Atie Zieya berkata...

ala..ciannnya

Unknown berkata...

penyakit kan mencuci dosa

Mrs mAmikO AbUrakOji berkata...

bertuahnye badan dpt ko yan..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...