Khamis, 14 Jun 2012

Perempuan

Yang namanye perempuan itu sensitif

bila setiap hari lelaki ni dah telefon pukul 11 malam setiap hari.. bila tak telefon mesti di tunggu-tunggu.. walhal dah tahu si lelaki pergi keluar makan dengan kawan, si lelaki balik kampung tengah berbual dengan keluarga.. Tak mengharap pon telefon dan bergayut sampai berjam-jam.. Cukuplah sekadar ucap selamat malam.. tu dah memuaskan hati..

Bila setiap kali berbual tidak dilayan.. Tak ada pertanyaan atau sebarang soalan mengenai cerita yang disampaikan si perempuan tu, haruslah perempuan tak ada mood nak bercerita sebab die memikirkan si lelaki tak berminat nak mendengar cerita die.

Bila bercakap tak bertentang mata, si perempuan fikir si lelaki ada rahsia yang disembunyikan.. Si lelaki tak berminat dengan perempuan tu lagi.

Tapi bila perempuan ni yang selalu bercakap tapi tak dilayan, tak di umpamakan ni senyap barulah si lelaki ni nak bercakap.. Mula bercakap merepek meraban konon nak taut balik hati si perempuan walhal si perempuan ni dah merajuk dan ingin di pujuk.

Jadi kepada lelaki, selagi si perempuan ni nak bercakap, layan lah se eloknye.. sebab kalau die dah tak nak bercakap lagi, itu bermakna die dah merajuk hati..

Bila perempuan dah merajuk

apa si lelaki cakap, setiap butir kata tu perginya macam angin lalu.. Menyapa sekejap tapi tak hinggap.

Apa si lelaki buat tak memberi kesan kerana pandangan mata si perempuan melihat dengan pandangan kosong.

jadi, bila perempuan merajuk, pujuk lah sewajarnya..

**walhal ni adelah luahan perasaan aku je..ini adalah perangai aku..

7 ulasan:

Mrs mAmikO AbUrakOji berkata...

hehe..tepat sekali...

Cik TTK berkata...

ko pon same?memang sifat perempuan la ni kan..hik3

piEja berkata...

semua pompuan gini...n sume laki pn gini jugak...huh!!

Cik TTK berkata...

hahahaha...susa kan lelaki ni nak faham perempuan..suka buat perempuan ni merajuk tau..dah tu bukan nak pujuk, die merajuk sekali ade la..dunia2

Pupel Liyana berkata...

haruslah. tapi laki aku tu mana nak bercakap. kalau macam tu situasinye macam mana? ce cite haha

~MiZz Atie ZieYa~ berkata...

perempuan ni sensitif sngt..kn? heheeh

Cik TTK berkata...

mas: nasib la labu..laki ko memang pendiam kan nak wt cmne..

atie: tu lah kan..special tol jadik pompuan ni..hehe:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...