Khamis, 7 Oktober 2010

Teater...


wah...nak pergi tengok teater kau.. Jangan jeles... hahaha... Nie baru firts time nak pergi tengok teater nie, pastu orang belanje pulak..memang syok! teriiiiimakasih kepada tuan punyer duit yang sudi membelanja adik-adik yang jelita lagi comel tiut miut nie..hahaha...agak perasan disitu!kau ingat kau diva!

ok...Stop mengarut... Sempena nak memergi kan diri ke teater muzikal yang sangat bersejarah nie, aku ade lah buat sedikit review.. Basically, teater ni memang unik sebab ianya mengisahkan kisah hidup seseorang yang masih hidup dan sihat walafiat.. Eh! bukan Dr. M baru kuo spital ke aaritu..?eh ko munyol no pehal kan..dah sah-sah la da keluar hospital, name nyer pon DAH KELUAR.. Dah keluar tue da sihat la..wongek!
Teater nie mengisahkan lakaran hidup Dr. M dari muda dari zaman sebelum merdeka
sehinggalah beliau (betulkan guna beliau, kalau baginda utk sultan kan..?) bersara.. Aku masih ingat lagi mase Dr. M bersara time tu aku tingkatan 3 kot..masih muda..bukan bermaksud sekarang aku dah tua, tak tak.. Sekarang pon masih muda, tapi agak matang..haha...


Waktu Dr. M nak mengundurkan diri dari jadi PM tue kan aku pon menangis..padahal aku cume budak skola yg masih belajar nahu lagi time tue tapi da sesibuk menangis sebab PM nak mengundurkan diri dari jajahan takluk nyer..apelah.... Nak buat macam mane, dah semangat patriotik dalam diri nie memang sentiasa berkobar-kobar tue yang over baldi sikit tue.. Waktu-waktu terakhir Tun Dr. Mahathir jadik PM kita, ada satu slot dekat TV3 yang mengisahkan perjalanan hidaup beliau.. Lebih kurang lah kot dengan teater muzikal nie... So, aku sebagai seorang yang melihat autobiografi ke bibliografi ke geografi ke hape name de alah tue mengharapkan teater muzikal yang bakal aku tengok nie sama dan memberi kepuasan maksima pada diri aku yg menyanjung tinggi sang mantan PM a.k.a. Bapa Permodenan Malaysia itu.


Walaupun ade beberape review yang dibuat tentang teater nie menunjukkan mereka tak puas hati dengan lakonan dan jalan cerita yang macam di buat-buat, tp berbekalkan ingatan kisah-kisah hidup Tun Dr. M yang aku tonton kt TV3 masa aku tingkatan 3 tue, aku mengharapkan teater nie yang akan aku tengok malam nanti akan memberi kepuasan semaksima yang mungkin. Esok pepagi aku akan buat entry pasal teater nie keyh!

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...