Khamis, 21 Oktober 2010


MINGGU KESEDARAN PENDERMAAN ORGAN DAN TISU KEBANGSAAN!


Beberapa hari lepas tengok Halaqah "akar kehidupan" dekat tibi9. Ingat nak carik maklumat-maklumat tambahan supaya korang paham dengan jayanya apa hukum-hakam menderma organ ni bagi orang islam. Tapi i bizi u... I tak sempat mahu mencari dan mengkaji dengan lebih lanjut.


Tapi dari ape yang aku tengok arituh Islam memang menggalakkan pendermaan organ nie. Sebab ada hadis yang menyokong hujah Datuk Noh Gadut dan panel lain nya. Sesiapa yang fikir "dah meninggal nanti nak keluar-keluarkan organ, seksa mayat je!" takpun "boleh ke derma organ nie?bukan kena tanam semua anggota badan sekali ke?" ok korang da leh carik alasan lain sebab sememangnya boleh! Ulang lagi skali BOLEH derma organ! Harap maklum!


Ececece...Ala...Apa salahnya kalau roh dah berpisah dari badan tapi jasad masih lagi boleh membantu insan lain yang memerlukan untuk meneruskan hidup kan. Ok sesiapa yang berminat nak jadik pengikrar menderma organ boleh
kelik sini . Selamat berjuang. Semoga ALLAH s.w.t membalas jasa baik korang.

4 ulasan:

YOUsoF berkata...

Serius aku pon memang da lame de niat nak derma organ Yan.. ;|

YOUsoF berkata...

wahai tuan tanah kedaung.. cube ko try test letak chatbox kat blog ko. senang org nk tinggalkan tapak kat tanah ko ni ye tak.. ;D

PuPeL berkata...

aku taknak la derma.tatot

Yan berkata...

ucop...pergilah kamu menderma..aku pon nak buat nie...chat box/sy tidak reti letak beliau..hahaha

masitah!ko derma time da kembali lah nak tatot pe..dapat pahala taw. sebab menyelamatkan nyawa..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...