Selasa, 28 Februari 2012

haiyoooo...

Bissmillahirrahmanirrahhim..

Ya Allah permudahkan lah urusanku dalam menjalani hari-hari yang mendatang..Amin...

Korang pernah tak sebelum buat sesuatu perkara tu korang fikirkan apa kemungkinan-kemungkinan yang korang akan jalani sebelum bende tu betul-betul terjadi?

Aku selalu fikir advance dari situasi lah.. Contohnya macam nie, aku ni dulu masa sekolah tak pernah duduk asrama.. Bila masuk Politeknik dulu sebelum pergi aku selalu fikir yang aku ni nanti duduk asrama kena basuh baju sendiri, kena bangun tidur sendiri, kena ingatkan diri sendiri untuk sembahyang.. Almaklumlah kalau duduk dengan mak kan, mak selalu tanya.. Dah sembahyang dik? hehe..

Jadiknya bila sampai masa aku kena duduk asrama tu aku dah redha, pasrah ececeh.. Aku kena macam ni, aku kena buat ni, aku tak boleh macam nie, aku tak boleh buat tu.. Semua kena fikir sendiri kan..

Macam tu jugak halnya bila aku duduk Putrajaya sorang-sorang dulu.  Aku selalu fikir yang nanti kalau dah duduk sorang kenalah pergi buang sampai sendiri, sapu uma, basuh baju, kemas uma, masak..beli perabot jugak sendiri yek, walaupun sekenhen..yang penting rumah tu tak lah kosong sangat kan..

Beli sekenhen sebab bukan nak guna lama pon, uma bujang2 je.. Aku pindah pon memang takde niat nak bawak.. Sebab tu beli yang sempoi2 je, bukan untuk membazir tapi sebenarnya lebih kepada untuk keyakinan diri..Bila duduk umah sorang-sorang ni haruslah aku tak nak rumah aku terlalu banyak ruang untuk aku meratapi kesendirian aku.. Tu yang beli semua tu..

Sekarang ni pulak kalau aku nak kawen nanti aku kena fikir dari sekarang yang aku tak ada orang tua untuk uruskan semua-semua hal yang orang tua selalu buat. Jemput orang rewang, uruskan balai ke, layan tetamu. Oh! oh! Oh! aku dah nampak dah jalan aku ke arah tu memang payah..

Sedara mara? Pakcik Makcik? yea.. memang ada, tapi bila abah aku dah meninggal (Alfatihah) dah jadik kurang rapat dah.. Sambung pulak mak aku meninggal (Alfatihah), jadik lah maaaaaaaakin tak rapat.. Kesian kt bakal suami aku dan jugak bakal anak-anak aku, ade yang tak kenal sedara gamaknyer nie..

So, aku kena set mind aku ni yang andaikata aku buat majlis apepon nanti memang kawan-kawan lah yang laaaagi membantu dari sedara mara ni.. Bayangkan yea kawan-kawan, waktu mak aku meninggal 2 tahun lepas pakcik aku yang jugak merangkap adik mak aku tu sebok nak pergi maulidurrasul dekat tempat die tu daripada nak membantu anak-anak sedara ni yang kehilangan mak ni.. Mak kitorang ni pon bukan orang lain, akak die jugak.. Pening..Pening..

Sedara kadang memang menyakitkan jiwa raga.. Oleh itu kawan itu sangat penting.. Pesanan penaja kepada Masitah, contoh untuk masa terdekat ni kan.. Aku bukan jemput ko tau, aku mintak tolong.. Thanks sahabat.. Macih jugak sebab mendengar rintihan dan keluhan aku yang merepek meraban ni..hehehe Macih!

Akhir kata, Karipap aku jangan lupa ha..hehe



3 ulasan:

Pupel Liyana berkata...

yela2 i ingat lah mana leh lupa. gerrr.. takpe aku kan ada selagi tak buyong selagi tu boleh tolong haha.. takpelah kita buyong sama2 je nanti ilike!

Cik TTK berkata...

hahahaha...kena tunggu aku kawen lah mas..pastu baru start lumba..hahaha

~ ciK koLIkuShoN (^_^)(^_^) ~ berkata...

hehheeee.. aku nk tumpang gelak ke sedih weh.. ekeke tp aku nk gelak je lahh.. :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...