Ahad, 12 Januari 2014

jumaat sabtu ahad

Semenjak Johor balik semula cuti jumaat dan sabtu nie, kerajaan negeri/persekutuan/badan berkanaun memang diwajibkan la cuti jumaat sabtu..tapi yang mendatang masalah nye dekat sini.. Situasi yang berlaku di sekeliling aku la kan...tak kata pada semua warga johor..mungkin segelintir je yang rasa ni..

1. Yang ini terjadi pada aku suami isteri dan juga beberapa kawan aku dekat office nie..  SATU KEJE AWAM SATU KEJE SWASTA. yang awam cuti jumaat sabtu, yang swasta cuti sabtu ahad. Sabtu pon boleh dikatakan tak cuti sebab halfday kan.. Jadi masa untuk beriadah bersama adalah pada sabtu petang..tu pon kalau la pasangan tu tak keletihan balik kerja..

2.  IBU BAPA SWASTA, ANAK BERSEKOLAH.  ibu bapa kerja jumaat dan sabtu...hari jumaat anak dekat rumah sape jaga?

3. PUSAT ASUHAN SWASTA... ibu bapa yang keje awam tak kan nak bawak anak g office?

Tapi kelebihan pon ada...cuma sekarang ni swasta diberi kelonggaran sama ada nak ikut atau tak.. bila ramai yang tak ikut die akan berterusan jadik macam ni la..kalau diwajibkan semua kena cuti jumaat sabtu, mesti tak ada masalah ni semua lagi dah..

sekarang tempat suami aku keje tengah buat bancian nak cuti jumaat sabtu ke atau kekal sabtu ahad.. Aku doa2 supaya tukar la cuti diorg jumaat sabtu..tak de la muka aku menempel je dekat uma mentua setiap minggu..naik segan lak ai. plus boleh la kami berusaha nak beranak pinak dengan lebih gigih dan tawadok..hahahaha

kbai!

5 ulasan:

Mrs mAmikO AbUrakOji berkata...

hahahaha..tang nk berusaha beranak pinak dgn lbh gigih dan tawadok tu aku sokong...

Pupel Liyana2 berkata...

hahaahha.. i tak suka dok umah mertua. sekian

Cik TTK berkata...

mak : kan..... ni asek ke uma mentua je skg nie...kg ade yg dengo kg..hahahaha

mas: ko balik setahun sekali pon tak suka, aku balik seminggu 2 3 kali mas...redho je la...

Pupel Liyana2 berkata...

TAK SUKALAHHH! masalah bahasa dan cara percakapan memang menghujam jantung aku.

Cik TTK berkata...

nasib la labu...asal suami happy dapat jumpe fmly die, redha la...korban sikit utk die..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...