Rabu, 22 Januari 2014

excident

assalamualaikum..

pagi ni 22 Januari 2014. tak sedap hati dari rumah lagi...tapi aku buat tak tau je..usaha buat tak tau mungkin hati ni risau gusar gundah gulana konon nak berhijrah lagi. Semalam suami ada lagi satu interview dengan company Bumi Armada.  Ceritanya kalau dapat haruslah kami laki bini berhijrah.  Kalau dapat.. Kalau ada rezeki tak kemana in shaa Allah..

Berbekalkan kegusaran memikiokan barangan rumah yang banyak, nak kemas, nak pack nak pindahkan nak carik lori dan sebagainya lagi aku g keje dengan mata kt jalan tapi otak pikir lain. tetiba nampak simbol P.. Eh! da smpai tempat parking berbayar RM100/month aku ni la..aku terus signal n belok kiri..

tetibe!berdentum!

Ada pakcik naik moto kris kt belakang kete aku terbaring kt situ...waaaaaaaa!!!! aku langgar orang! jahatnya aku...

pakcik tu dah tua.. dah tua sangat...kenapa aku langgar orang..langgar orang tua lak tu...kesian pak cik tu..aku terus terbayang arwah abah aku..abah  keje sampai akhir hayat die..kesiannya pak cik tu...pilu hati aku tengok pakcik terdencot2.. tersiat-siat hati ni tengok pakcik tu lap darah dari luka kt siku die...Ya Allah ampunkan aku Ya Allah aku dah menganiaya orang yang tak bersalah..niat die nak g keje tapi aku langgar!sob sob sob...

aku menggigil lagi nie..aku blur tak tau nak buat ape..gaji esok..duit aku memang tak ada dah sekarang nie..tak kan aku nak bagi seploh hengget..kesian pakcik tu nak repair moto lagi nak g berurut lagi badan die mesti sakit-sakit kan..luka die aku nampak macam kecik je..tapi aku tetap rasa bersalah.. aku tak pernah pukul orang..aku tak pernah buat orang luka darah2 macam tu.. aku takut.. siyes aku takut..

nak balik uma pon aku takut nie..aku takut laki aku marah.. :((( uwwwaaaaaaa...laki aku da la garanggggg....sob sob sob...kenapa hidup aku diselubung ketakutan nie..aku nak g mana nie..siyes aku takut..nak keje pon tak ada mood nie...


aku blur nak buat ape...ape patut aku buat nie...huwaaaaaaaaa



4 ulasan:

한나Zakharshi berkata...

amik tak no tepon pakcik tu?

Cik TTK berkata...

no tepon n no akaun bank die sekali aku amek...tengok motor daif die memang aku takde rosakkan banyak tapi aku rase memang patut la aku hulur sikit dekat die

Mrs mAmikO AbUrakOji berkata...

allahuakhbar..aku baca post ni meremang bulu tengkuk aku..sabo ea yan...insyaallah pakcik tu xde pape..ko bukan sengaja pun...xpe, tiap yg berlaku tu ade hikmahnye..
kita kan belajar dr kesilapan...sabo ea yang..

Cik TTK berkata...

aku menggigil timah..dekat situ jugak aku nangis..setengah jam jugak aku mintak maaf kt pakcik t..aku nak anto g klinik die tak nak..aku nak anto die balik pon die tak nak..da sakit camtu die nak keje..mesti die ade anak2 kecik lagi nak disara sebab tu die tak nak ponteng kerja..kesian sangat aku tengok pakcik tu..bertambah2 rasa bersalah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...