Rabu, 16 Januari 2013

Kehadapan Encik Suami



Encik Suami,

Tahukah Encik Suami yang makin hari Encik Suami makin comel?


Tak tahu? Meh den bg tau..

Masa memula kawen dulu, kemain awak tak reti lipat baju, tak reti basuh pinggan, tak reti kemas rumah. Semua saya buat sendiri.. Tapi sekarang, awak dengan comel dah pernah tolong saya lipat baju walaupun spenda tu selalu saya gulung-gulung tapi awak lipat tiga je. Tapi saya hargai usaha yang ditunjukkan itu. sayang awak lebih dari semalam.. ha cepat kira!

Lepas tu kan, sekarang ni jugak tiap kali lepas makan awak akan angkat pinggan ke dapur dan basuh. Tenkiu.... walaupun cuma basuh pinggan awak je, tapi dah cukup buat saya ni rasa awak sayang saye dan ade niat nak membantu. Thank you the other half!

Minggu ni saya kena jadik mak guard ( bukan mud guard k!).. Seminggu ni jugak la saye tak menyempat nak kemas rumah, g keje selalu kalang kabut sebab kena bukak opis sebelum kul 7 sengah kan, balik pulak lepas pkul 5 sengah.. dengan jem dan sebagainya saya akan sampai rumah lewat. Tapi semalam, masuk bilik je tengok, eh katil dah berkemas lah... Terima kasih kerana buat aksi comel kemas katil. terus rasa nak senyum je sepanjang hari bila tengok katil kemas dan rapi..

Listen! Listen! Listen! Listen! Kucing pon ada masalah..tapi tak ada kena mengena lah masalah kucing tu dengan entry nie.. Yang ada kena mengena adalah tenggiling.. Tenggiling pon ada masalah, Kak Pah lupe cerita masalah tenggiling.. ok terlalut.. Tenggiling itu adalah jet pejuang saya.. Memang dah tua, tapi saya sayang.. tetiba die mintak duit, itu ini kena betulkan.. Nasib ada awak yang comel kerana membantu saya membaiki tenggiling aka jet pejuang aka ferrari akan babu aka JLR ku itu..  Kalau tak ada awak dan ayah mentuaku yang juga ayah mu itu tidaklah saya tahu bagaimana nasib tenggiling ku itu.. Mungkin kena mintak advise kak Pah listentome kot.


Selain itu saya tidak lah mahu berpindah ke Libya, Cuba and so on kerana tidak mendapat peruntukan membaiki kereta secara percuma tapi saya cuma mahu katakan di sini, saya semakin mencintai kehidupan sekarang.. :)  lebiu imamku..


Sekian luahan hati isteri comel mu
-Puan Yan-



p/s :Tapikan wak, kalau lah saya ni boleh buat pilihan.. saya nak jadik surirumah. Supaya ada lebih masa. Supaya saya ada lebih ruang di rumah, jalankan tanggungjawap sebagai isteri dengan lebih sempurna. Saya suka awak berusaha membantu saya lipat kain, basuh pinggan n kemas katil. Tapi saya lagi suka kalau saya dapat buat semua tu untuk awak kalau saya di beri lebih masa.

9 ulasan:

한나Zakharshi berkata...

babu elok dah?? biasalahtu. lom kena cam aku. tahun lepas je habis 4k untuk biyu. tayar sport rim tinted, overhaul beteri dan lain2.. siap sedia. tahun ni roadtax lak huhu semput!!

Hustler berkata...

Entry yang very the suwit.. Hahaha...
Dah evolve jadik tenggiling gak ke?? Hahaha.....

Word baru kesukaan aku. "Kak Pah Listentome"

Terbaik!

Cik TTK berkata...

mas, ok dah..mungkin die nak sport rim n tinted baru kot..aku tak pernah ganti semua tu..kesian keretaku..huk!

mawi: kak pah listentomawi lah pulak kak pah..mawi ni suke beno kt jabeen lady ni lah..hahahaha

Hustler berkata...

Hahahahaha...... listentome, wahahahaha..... mmg terbaik word nih, aku bukan suka kat bliau, aku suka kat pangai haramjaddu bliau, wakakakaka

Cik TTK berkata...

tapi beliau mmg tak patut dan tersangat pandai menyimpang dari persoalan sebenar..ko da tengok u-tube yg diorg remix kan jd lagu tu x?best n nampak si kak pah ni macam berjoget dah wei..silalah tengok..

한나Zakharshi berkata...

oiiiiiiiii larik tajuk. ni, kau tukarlah kasi dia bersemangat sikit nak bawa badan kau tu. hahaha agaknye biru aku terseksa bawa aku yang berat ni sebab tu meragam haritu. hahaha. hey! listen! listen! gile kak pah tu

piEja berkata...

listen, listen, listen....aku nk interview ikan yu, ape masalah dia sbnrnya..

Cik TTK berkata...

Mas: nak tukar?payah tu mas..aku sayang kereta tu..ada kenangan mak aku kt situ..wuuuu...kereta tu bawak aku jalan merata dah..sayang woooo

kak Ppieja pujudepompom: tanya kan sekali dekat udang ok?sedapnye udangggggg..tetiba rasa rakus makan udang kan..mcm kak pah kata,

"manusia bela kambing lembu sampai masa dari kepala sampai kaki kita kokak die makan..rakusnya manusia.."

Tanpa Nama berkata...

Haha.. Part listen tu no commen. But the whole suami you tlg you tu mmg sgt sweer. Congrats ye Yan.

www.justmeandjart.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...