Selasa, 9 Oktober 2012

macam mana keadaan nye nanti?

aku ni jenis manusia yang suka membayangkan dan bersedia dengan perkara yang mendatang..perkara yang mungkin terjadik pada diri aku nie.

contoh, aku ni tak pernah duduk asrama dari sekolah rendah sampai sekolah menengah. tetibe duduk poli aku kena duduk asrama dan berjauhan dengan mak dan keluarga kan. tapi aku tak nangis..sebab aku dah lama fikirkan benda ni dan aku dah lama bersedia nak kena tinggal dekat PD aka jin bertendang tu..:)

Masa mula-mula kerja dulu, aku tau aku kena buat sendiri..pergi lapor diri dekat putrajaya tu sendiri. Ikut cara aku. memang brutal. Nasib ade ekin time tu.Memang berdua lebih baik. Sebab nye kitorang memang tak nangis, tapi lapar lah sebab rumah makcik yang kitorang tumpang tu tak bagi makan dan minum langsung T_T untung ade beli air mineral sebelum g u ma makcik tu..

Kesian kan dah macam anak terbuang..tapi nasib baik makcik tu baik hati  sebab nak hantarkan kitorang sampai depan JPA..sungguh baik hati..

Masa nak pindah ke kuarters sendiri dekat Presint 18 dulu pon macam tu jugak.. Masa tu mak dah tak ada, akak pulak tengah bz dengan anak-anak sekolah kan nak mintak tolong tak sampai hati.. Dulu kan duduk dengan Masitah, bila Masitah pindah Johor, aku kenalah carik tempat berteduh lain kan..sedih beno ayat tempat berteduh tu..hahaha

sekarang ade lagi 2 minggu je lagi aku nak nikah. Time ni memang aku totally tak standby apa-apa dari segi mental. Sebab aku tak tahu ape yang akan jadik masa nie.

Yang aku tahu aku nak kawen tanpa mak abah aku disisi. sakit.. betul..hati ni sakit sangat.


*rindu* T_T"


5 ulasan:

Pupel Liyana berkata...

alolo.. maaf diatas apa yang terjadi dulu ye.. kepala gegila tak matang. insyaallah semua akan ok. cuma kurangkan sentap je nanti dah kawen. tapi dah kawen nanti serius akan lebih banyak yang menyentapkan.nanti kuar status, sabarlah wahai hati. huwaaa. tensionnye

Pupel Liyana berkata...

alolo.. maaf diatas apa yang terjadi dulu ye.. kepala gegila tak matang. insyaallah semua akan ok. cuma kurangkan sentap je nanti dah kawen. tapi dah kawen nanti serius akan lebih banyak yang menyentapkan.nanti kuar status, sabarlah wahai hati. huwaaa. tensionnye

piEja berkata...

Hepp..jgn sedih2 lah..ingat tak time aku nikah tu...?sehari sebelum nikah ayah aku admit wad..?lg kelam kabut...byk2 doa tau...mtk dipermudahkan semuanya..yg penting, hati kene cekal..kene kuat tau...ni kan hari gembira ko...so, kenelah bergembira...insyallah, semuanya akan ok...tenyum ah..nnti ilang seri pengantin..keh3..

ctpujie berkata...

yann..nak kawen dah erk..semoga dipermudahkan segalanyer nti ye..jangan sedih2..kte nk mtk kad kawen tp kte takot xpat dtg..so malu nk mintak..hik3! pape pon smoga selamat penantin baru nanti!moga kekal bahgia hingga akhir hayat =)

Yousof berkata...

Bila baca entri ni rasanya tahap tabah kita lebih kurang sama, mungkin jugak tabah kau lebih tinggi Yan.


Syukur sekarang kau dah ada teman sehidup semati, takyah risau² pasal tempat berteduh lagi. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...