Ahad, 27 April 2014

cuti jumaat sabtu #2

assalamualaikum... setelah 4 bulan bekerja pada hari ahad dan cuti jumaat sabtu ini yang aku rasa dan alami..

1.  Hari ahad jadi hari batik dekat negeri johor...Hari khamis pulak jadi hari tadarus al-quran yang sebelum ni diadakan pada hari jumaat..

2.  Hari ahad takde orang luar yang call, email.. Hari ahad sangat tenang... jalan pon tak jammed.. macam tak kerja la senang kata..smooth je..

3.  Hari khamis balik awal sejam sengah sebab menggantikan waktu rehat tengahari yang panjang pada hari jumaat...

4.Waktu kerja suami pon dah mula berubah.. die pon dah kerja ahad-khamis.. cume nye.. 1st, kena rotate setiap 3 bulan.. 2nd, die balik kerja pukul 5.30 pm setiap hari..takpe lah janji dapat sehari bersama pon jadik lah.. sbb kalau sebelum ni kan die cuti ahad je..langsung takde masa nak detim..hehehe

5.  setelah 4 bulan ni, aku rase hari makin cepat berlalu, minggu makin pendek n bulan makin pantas berganti bulan.. aku rasa masa macam makin sikit berbanding cuti sabtu dan ahad.. tapi takpe lah.. lama-lama ok lah nanti.

6. ada desas desus kata johor nak balik cuti sabtu ahad.. wallahualam.. macam dah serasi pulak macam nie..tunggu dan lihat je lah..

sekian...bubyeee


4 ulasan:

Unknown berkata...

tak nak dorang tukar cuti lagi..
macam dah best plak macam ni..hehe

한나Zakharshi berkata...

hu.. aku rasa mudahla kot untuk aku yang dok putrajaya ni sekali balik sabtu ahad. ahad le buat urusan jpj ke bank ke. ala ahad ok lagi sebab tak semua kan yang keje ahad kat sana. lagi sana ramai kerja singapore. so tak sesak sangat.

cuma hari ahad yang ko g call aku pagi2 dah kenapa???????????????
HAHHAHAHHAHA

YouSOF berkata...

hai geng :D ye ni aku usop hehehe. berapa ratus hari dah aku tak jenguk tuan tanah hehe. mestilah rindu nak blogging semula kan.

aku yang kerja swasta pun dah selesa cuti macam ni sebab ahad senang nak buat hal lain.

Unknown berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...