Selasa, 11 Oktober 2016

Kerja

Hi Assalamualaikum..

Hari ni nak cerita pasal kerja..  Selama 8 tahun lebih kerja ni aku baru berada di 2 jabatan di bawah kementerian yang sama.. Jabatan pertama 1 bos yang sama di 3 unit berbeza selama 3 tahun.  Di jabatan yang kedua ni dah lebih 5 tahun dan masuk bos yang ke 3. Kesimpulannya aku sedang menunggu bos ke 4 sepanjang perkhidmatan lebih 8 tahun ni.

Bos ke tiga aku berpencen. Ini merupakan pengalaman pertama bos berpencen.  Rasa macam putus kasih.. Rasa macam kena buang mak bapak.. Anak yang ditinggalkan terkontang kating.. macam tu la rasanya.. Sebab bos aku yang ini macam abah-abah sangat.. sangat mengambil berat. Aku pon boleh bercerita dan mengadu apa pon..

Bila masuk bos yang ke empat ni, perasaan lain sikit.. juga pengalaman pertama.. yang menjadi bos aku ni adalah pegawai dari jabatan yang sama ni jugak.. maksudnya, aku dah deal dengan dia semasa jawatan lamanya sebelum die naik number one dekat sini.

Perasaan tu penuh tanda tanya, aku ni kekal jadi PA number one atau number two?haaa macam tu.. sebab aku ade pengalaman di jabatan lama yang mana bos berpindah dan bawa PA pindah bersama.. jadi aku lebih prefer yang itu.

Tapi sama-sama nanti kan lah ye... 

bos ku yang sangat abah-abah ittew tengah test mic.. #gambarcuricuri hahahaha

Kbai!

3 ulasan:

한나Zakharshi berkata...

hahahahahha. ok je kalau jadi PA2 tapi aku rasa ko kene buat sume menda la lepas ni :P

Cik TTK berkata...

entah lah nanti rasa jadi babu je kan..

한나Zakharshi berkata...

nasib ko la yan. suh la dia penceh HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...