Jumaat, 17 Mei 2013

besarkan diri bukan menjadi sombong tapi memandang masalah itu dari konteks yang besar

pagi ni aku menegur seseorang berpangkat, tapi tak terima. Ok lah tak kisah pon orang tak nak terima teguran nie..tapi cara die tu tak enak lah.. nak menunjukkan sangat aku ni orang bawahan tak layak tegur die..mungkin die lebih suka kalau orang buat salah depan die kompom die pejam mata je..

padahal kalau kau terima teguran orang tu positif.. lepas tu tak buat pon takpe kan? xde lah nak manyakitkan hati orang..appa daaaa...baru berpangkat sikit, dah macam ni perangai.. tak boleh terima teguran, org bawah semua kecik takde hati takde perasaan dibuatnya.. astaghfirullahalazim.. manusia manusia, baru diuji dengan pangkat..

aku dengo la IKIM.fm..ni ade ayat yang aku memang rasa sesuai la ngn situasi orang tersebut pagi tadi.. jom baca semoga kita pon sesama bermuhasabah diri..

marilah kita jadi orang yang penyabar
menghadapi masalah jangan suka marah2
orang marah suka meradang 
mencerca mencari pagi dan petang
perasaan orang tidak ditimbang
aib malu diri tidak  dikenang
memerintah tidak menurut undang2
hati busuk akal melintang
dijadikan pemimpin bencana datang
dijadikan tua banyak menyilang
dijadikan tiang pasnti tumbang
dijadikan tudung akan melayang
memimpin negeri binasalah orang

1 ulasan:

Pupel Liyana2 berkata...

haha sebenarnye dia jeles gaji kita lebih banyak dari gaji dia hehhee. dia kata kita ni takde keje macam dia banyak kerja gaji tak banyak. hehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...